A csábítás Z generációs trükkje - 2015.12.15

Megosztom:
Írjon nekünk:  

Száznál több jelentkező mindössze 4 hét alatt, a döntőben félszáz versenyző különböző felsőoktatási intézményekből, a szomszédos kerületből és majd' 500 kilométerről is. Egy több, mint 10 milliárd forint árbevételre felfutó, trendi vállalat növekedési kérdései szerepeltek az esettanulmány-versenyünkön, amelyre 10 különböző csapat jött el hozzánk, hogy 10 különböző megoldást mutasson be. 


Egy minden eddiginél tudatosabban állást kereső korosztállyal találkoztunk. Ezek a fiatalok - a Z generáció első „hírnökei" - jóformán óvodás koruk óta írják az önéletrajzukat. Tisztában vannak a képességeikkel, és vallják, hogy ezekre szükség van a piacon. Világos elképzelésük van arról, hogy mit szeretnének, és gond nélkül felteszik a karrierrel kapcsolatos kérdéseiket. Illetve nem is kérdeznek, hanem különböző hipotéziseket tesztelnek. „Igaz, hogy itt ennyit meg ennyit lehet keresni? Egy barátom ismerőse mondta, amikor a cégről érdeklődtem."  

Az esettanulmány „főszereplője", a BioTech USA menedzsmentje elégedett volt a versenyzőkkel. A cégvezetők releváns és kézzelfogható megoldásokat hallottak a vállalat növekedési lehetőségeivel kapcsolatban, illetve a potenciális utánpótlásukat láthatták „munka közben". Elégedettek voltak a versenyzők is, mivel megoldásaikra első kézből kaptak visszajelzést vállalkozóktól, felsővezetőktől, üzletviteli tanácsadóktól.

Az elmúlt 3-4 hónap történéseiből, illetve a korosztálytól származó visszajelzésekből több tanulságot is le lehet vonni a jövőbeli lehetséges toborzási és on-boarding gyakorlatokra vonatkozóan. Röviden összefoglalom ezeket.

Mi is elégedettek vagyunk, mivel immár sokadik alkalommal bizonyosodott be, hogy egy verseny lebonyolítása - mint toborzási lehetőség - kiválóan helyettesíti a humán vezetők által preferált Assessment Centert (AC), annál sokkal olcsóbb és gyorsabb, miközben legalább ugyanannyi potenciális jelöltet „állít elő".

A legfőbb érvek egy ilyen új, innovatív toborzási koncepció mellett:

Vida Péter
(IFUA Horváth & Partners, tanácsadó)

Kapcsolódó bejegyzések:
A hűtlen generáció - avagy hogyan tartsuk meg a tehetséges fiatalokat?

Címkék: HR, portfolioblogger, toborzás

« vissza

 RSS Bejegyzések
  Kádas Antal

tovább »
  Sipos Edit

tovább »
  Vrannai Katalin

tovább »

További szerzők »

Mindennapi vezetés – egy blog arról, ami szakmai szót érdemel

Blogunk a vállalatvezetés, a menedzsment legújabb trendjeiről, módszereiről szól. Egyperces posztok az IFUA Horváth & Partners szakembereitől.

Portfolio Blogger
Mi ez?

Címkék:

autógyártás(3), közlekedés(2), cloud(4), felhő(3), e-kereskedelem(3), Malév(1), fizetőképesség(1), IT biztonság(13), mobilbiztonság(4), okostelefon(5), bank(9), Balanced Scorecard(1), BSC(1), stratégiai térkép(1), mutatószám(2), stratégia(5), Kék Óceán(2), Blue Ocean(2), tablet(3), iPad(2), mobil(1), mobilfizetés(2), oktatás(1), légitársaság(2), fapados(1), iBooks Author(1), interaktív könyv(1), telekom(1), pénzmosás(1), adócsalás(1), hacker(4), posta(1), mobileszköz(1), mobiloptimalizálás (1), pénzforgalom(2), zöld energia(2), szélerőmű(1), napelem(1), napkollektor(1), biogáz-erőmű(1), (11), controlling(8), operatív controlling(1), stratégiai controlling(1), folyamatköltség-számítás(1), értékesítés(7), beszerzés(6), banktitok(1), egészségügy(5), kötelező nyugdíjazás(1), hatékonyság(7), hatékonyságjavítás(3), költségmegtakarítás(1), mobilpénztárca(1), private cloud(1), hitel(3), kötvény(1), kockázat(2), termelésmenedzsment(1), shopfloor management(1), IT(3), technológiai platformok egységesítése(1), zöldenergia(1), megújuló energia(2), zöldbizonyítvány(1), bónusz(1), bónuszbank(1), prémium(1), légiközlekedés(1), repülés(1), Drucker(1), előrejelzés(1), árfolyam(2), árfolyamkockázat(1), management tanácsadás(1), teljesítménymenedzsment(1), marketing(1), üzleti intelligencia(9), business intelligence(5), BI(8), kereskedelem(3), termékinnováció(1), gyártásszervezés(1), kockázatkezelés(4), javadalmazás(2), controller(1), olimpiai aranyérem(1), csalásdetektálás(1), adatbányászat,(1), hálózatkutatás(3), SIXTEP(1), biztosítás(3), információbiztonság(1), nyugdíjbiztosítás(1), életbiztosítás(1), vezetői információs rendszer(1), könyvelés(1), omnichannel(1), multichannel értékesítés (1), vállalati értékteremtés(2), képzés(2), játékosítás(1), számítógép(1), informatika(1), kormányzati informatika(1), informatikai infrastruktúra(2), informatikai szolgáltatások(1), kkv(1), kockázatmenedzsment (1), adózás(1), adóoptimalizálás (1), lean(5), adattudomány(2), adattudós(2), data science(1), data scientist(1), kkv(1), DDoS(1), visszahívás(1), hűségprogram(1), beszámolás(2), adatvizualizáció(1), Emirates(1), orvosok(1), Kazahsztán(1), mezőgazdaság(1), élelmiszeripar(1), Disclosure Management(1), termelékenység(1), tőkehatékonyság(1), Lean Six Sigma(1), készletgazdálkodás(1), nonprofit menedzsment(1), innováció(3), adattárház(2), overprocessing(2), BI as a service(1), projektcontrolling(2), önköltségszámítás(1), felelős vállalatirányítás(1), ártárgyalás(1), hitelkiváltás(2), jelzáloghitelezés(1), portfolioblogger(39), jelzáloghitelezés(1), BYOD(1), controller szerep(2), HR(2), elemzés(2), tervezés(1), toborzás(1), vezetőképzés(1), vezetői képzés(1), digitalizáció(2), prediktív elemzés(2), prediktív analitika(2), kórházak(1), gyógyszeripar(1), terrorizmus(1), szabályzat(1), analytics(1), közösségi szervezetek(1), verseny(1), együttműködés(1), kooperáció(1), Excel(1), adat(1), dashboard(1), vizualizáció(1), fizetés(1), jövedelem(1), CapacityInsight(1), kapacitásmodellezés(1)