8 lépés a sikeres marketing teljesítménymenedzsmenthez - 2014.03.26 |
Megosztom: Írjon nekünk: |
Hogyan adjunk el többet és nagyobb haszonnal, ha a marketingbüdzsét nem növelhetjük? Manapság a legtöbb vállalatnál igencsak aktuális ez a kérdés. Kézenfekvő, hogy az eddiginél sokkal hatásosabban kell felhasználni a rendelkezésre álló forrásokat. Na de hogy lehet ezt megvalósítani? Ebben segít a teljesítménymenedzsment, természetesen üzleti intelligencia (business intelligence, BI) támogatással. Íme 8 lépés, amelyet a siker érdekében meg kell tennünk.
- Ismerjük meg, hogy kik az igazán értékes vevőink! Mennyit költünk rájuk, mennyi hasznot hoznak, milyen potenciál rejlik bennük? Bár a különböző ágazatokban más-más elemzéssel lehet megtudni ezt - példának okáért gondoljunk csak a kiskereskedelmi és a gyógyszeripari vevők eltérő jellegére -, de a válasz megtalálása mindenütt kulcsfontosságú a továbblépéshez.
- Ha beazonosítottuk a vevőinket, ki kell derítenünk, hogyan csoportosítsuk át a marketing költségvetést úgy, hogy az értékes vevőinket érjük el.
- Az értékesítési szervezetet is a legjobb vevőkre kell szabnunk. Milyen csatornákon érjük el őket a leghatékonyabban?
- Ismerjük meg mélységében a brandünket! Vajon milyen életciklusban van? Az erre fordított beruházások hogyan térülnek meg? Ez is profi elemző munkát igényel.
- Mérjük a marketing kampányok eredményét! Milyen akciók érik el leginkább a kívánt hatást? Árengedményt adjunk-e vagy ajándékot, vagy inkább valami mást? Az elköltött pénz révén elérjük-e, aktivizáljuk-e a célcsoportot?
- Tegyük világossá a célokat és a feladatokat minden érintett számára! Ehhez világos struktúra kell, hiszen ma már nagyon komplexek a szervezetek. Nélkülözhetetlen egy jó scorecard.
- A gazdálkodásban törekedjünk a működési kiválóságra! Folyamatosan monitorozzuk, hogy a tervnek megfelelően költjük-e a büdzsét, arra a célra és annyit fordítunk-e, amennyit eredetileg akartunk, s ezzel elérjük-e a kívánt célt.
- Egyszerűen, hatékonyan lehessen hozzájutni az információhoz! A döntéshozók a tabletjükön, a notebookjukon naprakészen, egy kattintással érjék el a friss adatokat.
Radó István
(IFUA Horváth & Partners, senior partner)
Kapcsolódó bejegyzések:
A legjobb befektetés
Ami a Figyelőből kimaradt
Címkék: értékesítés, üzleti intelligencia, BI, business intelligence, marketing, teljesítménymenedzsment
« vissza
Bagoly Boglárka
tovább » |
Bitó János
tovább » |
Stancsics Nóra
tovább » |
Blogunk a vállalatvezetés, a menedzsment legújabb trendjeiről, módszereiről szól. Egyperces posztok az IFUA Horváth & Partners szakembereitől.
autógyártás(3), közlekedés(2), cloud(4), felhő(3), e-kereskedelem(3), Malév(1), fizetőképesség(1), IT biztonság(13), mobilbiztonság(4), okostelefon(5), bank(9), Balanced Scorecard(1), BSC(1), stratégiai térkép(1), mutatószám(2), stratégia(5), Kék Óceán(2), Blue Ocean(2), tablet(3), iPad(2), mobil(1), mobilfizetés(2), oktatás(1), légitársaság(2), fapados(1), iBooks Author(1), interaktív könyv(1), telekom(1), pénzmosás(1), adócsalás(1), hacker(4), posta(1), mobileszköz(1), mobiloptimalizálás (1), pénzforgalom(2), zöld energia(2), szélerőmű(1), napelem(1), napkollektor(1), biogáz-erőmű(1), (11), controlling(8), operatív controlling(1), stratégiai controlling(1), folyamatköltség-számítás(1), értékesítés(7), beszerzés(6), banktitok(1), egészségügy(5), kötelező nyugdíjazás(1), hatékonyság(7), hatékonyságjavítás(3), költségmegtakarítás(1), mobilpénztárca(1), private cloud(1), hitel(3), kötvény(1), kockázat(2), termelésmenedzsment(1), shopfloor management(1), IT(3), technológiai platformok egységesítése(1), zöldenergia(1), megújuló energia(2), zöldbizonyítvány(1), bónusz(1), bónuszbank(1), prémium(1), légiközlekedés(1), repülés(1), Drucker(1), előrejelzés(1), árfolyam(2), árfolyamkockázat(1), management tanácsadás(1), teljesítménymenedzsment(1), marketing(1), üzleti intelligencia(9), business intelligence(5), BI(8), kereskedelem(3), termékinnováció(1), gyártásszervezés(1), kockázatkezelés(4), javadalmazás(2), controller(1), olimpiai aranyérem(1), csalásdetektálás(1), adatbányászat,(1), hálózatkutatás(3), SIXTEP(1), biztosítás(3), információbiztonság(1), nyugdíjbiztosítás(1), életbiztosítás(1), vezetői információs rendszer(1), könyvelés(1), omnichannel(1), multichannel értékesítés (1), vállalati értékteremtés(2), képzés(2), játékosítás(1), számítógép(1), informatika(1), kormányzati informatika(1), informatikai infrastruktúra(2), informatikai szolgáltatások(1), kkv(1), kockázatmenedzsment (1), adózás(1), adóoptimalizálás (1), lean(5), adattudomány(2), adattudós(2), data science(1), data scientist(1), kkv(1), DDoS(1), visszahívás(1), hűségprogram(1), beszámolás(2), adatvizualizáció(1), Emirates(1), orvosok(1), Kazahsztán(1), mezőgazdaság(1), élelmiszeripar(1), Disclosure Management(1), termelékenység(1), tőkehatékonyság(1), Lean Six Sigma(1), készletgazdálkodás(1), nonprofit menedzsment(1), innováció(3), adattárház(2), overprocessing(2), BI as a service(1), projektcontrolling(2), önköltségszámítás(1), felelős vállalatirányítás(1), ártárgyalás(1), hitelkiváltás(2), jelzáloghitelezés(1), portfolioblogger(39), jelzáloghitelezés(1), BYOD(1), controller szerep(2), HR(2), elemzés(2), tervezés(1), toborzás(1), vezetőképzés(1), vezetői képzés(1), digitalizáció(2), prediktív elemzés(2), prediktív analitika(2), kórházak(1), gyógyszeripar(1), terrorizmus(1), szabályzat(1), analytics(1), közösségi szervezetek(1), verseny(1), együttműködés(1), kooperáció(1), Excel(1), adat(1), dashboard(1), vizualizáció(1), fizetés(1), jövedelem(1), CapacityInsight(1), kapacitásmodellezés(1)